Pages

Social Media Marketing စလုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ သိသင့္တဲ့ အခ်က္ (၄) ခ်က္




Ok .. ဒါဆို ကြ်န္ေတာ္တို႔ Social Media Marketing ကို ဆက္သြားရေအာင္.. Social Media ေပၚမွာ သင့္လုပ္ငန္းကို စတင္ေၾကာ္ျငာေတာ့မယ္ Content ေတြတင္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ စလုပ္ရမယ့္ အခ်က္ (၄) ခ်က္ရွိပါတယ္။



(၁) သင့္ရဲ႕ Goal, သင့္ဆီက ဝယ္ယူမယ့္သူေတြရဲ႕ Persona နဲ႔ Audience ကို စတင္သတ္မွတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။



ကြ်န္ေတာ္တို႔ Social Media Marketing လုပ္မယ္၊ ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ကဘာလဲ၊ ဘယ္သူေတြက ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီက ဝယ္ယူၾကမွာလဲ၊ ဘယ္သူေတြက ကြ်န္ေတာ္တို႔ create လုပ္မယ့္ Content ေတြကို ဖတ္မွာလဲ.. ၾကည့္မွာလဲ.. ဒါေတြကို စဥ္းစားသတ္မွတ္ဖို႔က ပထမဆံုး လုပ္ရမယ့္ အခ်က္ပါပဲ…

အရင္ဆံုး သင့္လုပ္ငန္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ နဲ႔ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို ခ်ေရးလိုက္ပါ။
ေနာက္ၿပီးရင္ေတာ့ အဲဒီရည္ရြက္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို Social Media နဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ Align လုပ္ပါ။

ဥပမာေပးရရင္… သင္က ေကာ္ဖီဆိုင္တစ္ဆိုင္ ဖြင့္တယ္ဆိုရင္ သင့္ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က လာေသာက္တဲ့သူမ်ားဖို႔ ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖစ္မွာပဲ။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ Social Media သံုးရျခင္း ရည္ရြယ္ခ်က္က သင့္ဆိုင္ရဲ႕ Brand Awareness တက္ဖို႔ရယ္၊ သင့္ဆိုင္ရွိတဲ့ ေနရာကို လူေတြမ်ားမ်ား drive လုပ္ဖို႔ရယ္ … ဒီလိုျဖစ္လိမ့္မယ္။

Persona နဲ႔ Target Audience သတ္မွတ္ျခင္း

သင့္ဆိုင္ကို လာၿပီးေကာ္ဖီေသာက္ၾကမယ့္လူေတြက ဘယ္လိုလူမ်ိဳးေတြျဖစ္မလဲ။ အလုပ္အကိုင္၊ ဝင္ေငြအေနအထား၊ ေနတဲ့ေနရာ၊ အစရွိတဲ့အခ်က္ေတြကို ႀကိဳတင္သတ္မွတ္ထားသင့္ပါတယ္။ ၿပီးရင္ သူတို႔ႏွစ္သက္မယ့္ စကားလံုးအသံုးအႏံႈး၊ Content ေရးသားမႈပံုစံမ်ိဳးကို ျပန္လည္သတ္မွတ္ပါ။

သူတို႔ရဲ႕အသက္အရြယ္၊ မိသားစုအေျခအေန၊ အမူအက်င့္ အစရွိတာေတြလဲ ပါဝင္သင့္ပါတယ္။



(၂) ဒါေတြရၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္ Social Network ကို သံုးမယ္ဆိုတာကို ဆက္စဥ္းစားရပါမယ္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ အသံုးအမ်ားဆံုးက Facebook မို႔လို႔ Facebook ကိုသံုးမယ္ ဆုိတာကေတာ့ အေျခအေနတစ္ခုထိ မွန္ေကာင္းမွန္ႏိုင္ေပမယ့္ အၿမဲတမ္းေတာ့မမွန္ႏိုင္ပါဘူး။

Facebook ဟာ B2C အတြက္ အေကာင္းဆံုး Network ျဖစ္ပါတယ္။ B2B အတြက္ နဲ႔ အလုပ္အကိုင္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ Service ေတြ ဆိုရင္ေတာ့ Linkedin ကို သံုးသင့္ပါတယ္။ Image Driven Business ေတြျဖစ္တဲ့ ဖက္ရွင္၊ အလွကုန္၊ Gift Shop အစရွိတဲ့ Business ေတြဆိုရင္ေတာ့ Facebook အျပင္ Instagram ကိုပါ ထည့္စဥ္းစားသင့္ပါတယ္။ Website traffic လိုခ်င္တာဆိုရင္ Facebook, Google Plus နဲ႔ Twitter တို႔ကို သံုးသင့္ပါတယ္။

သင့္ Business နဲ႔ အသင့္ေတာ္ဆံုး Social Network ကို Define လုပ္ပါ။


(၃) Social Media Management Tool ေတြကိုေရြးခ်ယ္ပါ။

တကယ္ေတာ့ Social Media Management ဟာ Facebook မွာ Post တင္ရံုနဲ႔ မၿပီးပါဘူး။ Target Audience ကို ထိေအာင္ပစ္ႏိုင္ဖို႔၊ အခ်ိန္မွန္ Post တင္ဖို႔၊ Insight ေတြကို အေသးစိတ္ၾကည့္ဖို႔၊ Social Listening လို႔ေခၚတဲ့ အခုလတ္တေလာ ဘာေတြျဖစ္ေနလဲဆုိတာ သိေအာင္လုပ္ဖို႔ Management Tool ေတြ Listening Tool ေတြလိုပါေသးတယ္။
သင့္အတြက္ အသံုးဝင္မယ့္ Tools ေတြကို ေအာက္မွာ စုေပးထားပါတယ္။

Hootsuite: Social Media Management and Listening

Buffer: Social Media Management and Listening

Google Analytics: Analyze your website

Google Trends: Listening what are trending on the web right now

Fanpage Karma: Analyze, Listen and Reporting for Facebook

Feedly: Rss feed tool for curating



ဒါေတြအျပင္ Memes Group ေတြထဲဝင္ထားျခင္း၊ နာမည္ႀကီး blog ေတြကို Subscribe လုပ္ထားျခင္း အစရွိတဲ့ နည္းလမ္းေတြနဲ႔လဲ Trend ေတြကို သိႏိုင္ပါတယ္။


(၄) Monitor လုပ္ျခင္း၊ ျပန္လည္ၾကည့္ရွဳတိုင္းတာျခင္းျဖင့္ ေနာက္ထပ္ဘာလုပ္မယ္ဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္ပါ။

အထက္ပါ Tools ေတြကို သံုးၿပီးေတာ့ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ Facebook Insights, Linkedin Insights ေတြကို သံုးၿပီးေတာ့ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အရင္တုန္းက တင္ခဲ့တဲ့ Content ေတြ၊ Campaign ေတြကို ျပန္လည္တိုင္းတာလို႔ ရပါတယ္။ ၿပီးရင္ေတာ့ ထိေရာက္မႈ ရွိတဲ့ Content နဲ႔ Campaign ေတြကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး အဲဒီလိုပံုစံမ်ိဳးေတြ ျပန္ဖန္တီးလို႔ရပါၿပီ။

ဒီအခ်က္ (၄) ခ်က္ကေတာ့ Social Media ေပၚမွာ ကိုယ့္ လုပ္ငန္းကို Marketing လုပ္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ ပထမဆံုး စလုပ္ရမယ့္ အခ်က္ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ေဆာင္းပါးေတြမွာ Content ဘယ္လို Create ရမလဲဆိုတဲ့ Content Marketing အေၾကာင္း ရွင္းျပပါမယ္။



ေအာင္မြန္ခ်မ္း
22.9.2016


Unknown

YOU MIGHT ALSO LIKE

No comments:

Post a Comment

Instagram