ပံုမွန္အားျဖင့္ Facebook Page မွာ Post တင္ရာမွာ Page ကို Like လုပ္ထားသူမ်ား အပါအဝင္ Facebook ေပၚက မည္သူမဆို (Ban ထားသူမ်ားမွအပ) ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ Facebook Page တစ္ခုရဲ႕ Default Post Privacy က Public ျဖစ္လို႔ပါပဲ။ ဆိုလိုတဲ့သေဘာက Page တစ္ခုက Post တင္လိုက္တာနဲ႔ မည္သူမဆို ျမင္ႏိုင္တယ္လိို႔ဆိုလိုတာပါ။ Post တင္ၿပီးေနာက္ Post ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားရာမွာလဲ Default Settings ျဖစ္တဲ့ Page ကို Like လုပ္ထားသူမ်ားမွ Page နဲ႔ အၿမဲတမ္းနီးပါး interactive ျဖစ္ေနသူေတြ၊ Seefirst လုပ္ထားသူေတြကို ဦးစားေပးၿပီး ျပသေနတာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အဲဒါကို ေျပာင္းလဲလို႔ရပါတယ္။
အကယ္၍ သင္က ေယာက္်ားေလးအဝတ္အစားေတြ ေရာင္းဖို႔ တင္လိုက္တယ္ဆိုပါစို႔။ ေသခ်ာတာက ေယာက္်ားေလးေတြကို ဦးစားေပးၿပီး ျမင္ေစခ်င္မွာပဲ။ ဟုတ္တယ္မလား။
ဒါမွမဟုတ္ သင္က အရက္ပုလင္းေတြ ေရာင္းဖို႔ တင္လိုက္တယ္ဆိုပါစို႔။ အသက္မျပည့္ေသးတဲ့ ကေလးေတြကို ျမင္ေစခ်င္မွာမဟုတ္ဘူးေလ။ ဒါမွမဟုတ္ ပိုၿပီး sensitive ျဖစ္တဲ့ ပစၥည္းမ်ိဳးေတြ တင္တယ္ဆိုရင္ မျမင္ေစခ်င္တဲ့ Audience ေတြ ရွိလာပါတယ္။
ဒီလိုမ်ိဳး ကိုယ္ျမင္ေစခ်င္တဲ့ သူေတြကို ဦးစားေပးျပေပးေအာင္ (သို႔မဟုတ္) မျမင္ေစခ်င္သူမ်ားကို လံုးဝ မျမင္ရေအာင္ ဘယ္လို post တင္မလဲ?
လြယ္ပါတယ္။ Post တင္တဲ့ Box ရဲ႕ ေအာက္နားမွာ Target ပံုမ်ိဳးေလး ရွိပါတယ္။ အဲဒါေလးကို ႏွိပ္လိုက္ပါ။
(တကယ္လို႔ ဒီခလုတ္ကို ရွာလို႔မရရင္ Settings ထဲမွာ သြားဖြင့္ရမွာပါ။ Settings > General Settings > News Feed Audience and Visibility for Posts ဆိုတဲ့ ေနရာကိုသြားၿပီး အမွန္ျခစ္ျခစ္ေပးရင္ ရပါၿပီ။)
Post တင္ကာနီးမွာ အဲဒီ Target ပံုေလးကိုႏွိပ္လိုက္ရင္ ပံုမွာျပထားတဲ့အတိုင္း News Feed Targeting နဲ႔ Audience Restriction ဆိုတဲ့ Tab ႏွစ္ခုပါတဲ့ Box တစ္ခုက်လာပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီ (၂) ခု ဘာကြာလဲဆိုေတာ့…
News Feed Targeting ဆိုတာကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ Page က တင္လိုက္တဲ့ Post ကို မိတ္ေဆြေရြးခ်ယ္ေပးထားတဲ့ Audience ကို အဓိက ဦးစားေပးၿပီး ျပေပးပါလိမ့္မယ္။ အကယ္၍ ျမင္လိုက္ရသူေတြက Like, Comment, Share တစ္ခုခုလုပ္ခဲ့ရင္ေတာ့ မိတ္ေဆြေရြးခ်ယ္မထားတဲ့ သူေတြလဲ ျမင္ရင္ ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ သေဘာကေတာ့ Target ထားထားသူေတြကို ဦးစားေပးျပမယ္။ Target မထားသူေတြမွာလဲ ျမင္ႏိုင္စြမ္းရွိတယ္။
Audience Restriction ဆိုတာကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တင္လိုက္တဲ့ ဒီ Post ကို မိတ္ေဆြေရြးခ်ယ္ေပးထားတဲ့ Audience မွအပ တျခားသူေတြ မျမင္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ျမင္လိုက္သူေတြက Like, Comment, Share လုပ္လဲ ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ Audience ထဲမွာ မပါရင္ မျမင္ႏိုင္ပါဘူး။ သေဘာကေတာ့ Target ထားထားသူမ်ားကိုသာ ျပေပးတာပါ။ Target မထားသူေတြ ျမင္ႏိုင္ခြင့္မရွိပါ။
ဒီ Settings ႏွစ္ခုကို ႏွစ္သက္သလို ကစားၿပီး သံုးႏိုင္ပါတယ္။ News Feed Targeting နဲ႔ တင္မယ္ဆိုရင္ Engagement ပိုရႏိုင္ေခ်ရွိၿပီး Audience Restriction နဲ႔ တင္ရင္ေတာ့ Reach ပိုနည္းေပမယ့္ Safe ျဖစ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment