(၁) သင့္လုပ္ငန္းရဲ႕ အခ်က္အလက္ အျပည့္အစံုကို ထည့္သြင္းထားပါ။ လိပ္စာ၊ ဖုန္းနံပါတ္၊ တည္ေထာင္တဲ့ခုႏွစ္၊ ေပးေနတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား အစရွိသျဖင့္ ျဖည့္လို႔ရသမွ် အကုန္ျဖည့္ပါ။
(၂) သင့္လုပ္ငန္းနဲ႔ ကိုက္ညီမယ့္ သင့္ေလ်ာ္ရာ Cover Photo တင္ပါ။ Mobile မွ ၾကည့္ရႈသူ မ်ားမွာျဖစ္တဲ့ အတြက္ Mobile Optimize ျဖစ္ဖို႔ေတာ့ မေမ့ပါနဲ႔။
(၃) ၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ ထင္းကနဲျဖစ္ေစမယ့္ Profile Picture သံုးပါ။ ကုမၸဏီလိုဂို ထင္းထင္းေလး တင္ထားတာမ်ိဳးလဲ အဆင္ေျပပါတယ္။
(၄) Conversation မ်ားမ်ားဖန္တီးပါ။ ပို႔စ္တစ္ခုတင္ၿပီး ျပန္မၾကည့္ဘဲ ပစ္မထားပါနဲ႔။ လူေတြနဲ႔ စကားအျပန္အလွန္ေျပာ၊ ကြန္းမန္႔အျပန္အလွန္ ေပးပါ။
(၅) သင့္ audience ေတြကို အတတ္ႏုိင္ဆံုး engage လုပ္ပါ။ အေမးအေျဖ ပို႔စ္ေလးေတြ၊ ဥာဏ္စမ္းေလးေတြနဲ႔ သူတို႔ engage လုပ္ဖို႔ တြန္းအားေပးပါ။
(၆) Visual ပိုင္းကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဓာတ္ပံု၊ video မပါတဲ့ post ေတြက Engagement ေရာ Reach ပါ နည္းပါတယ္။
(၇) မတူညီတဲ့ Content မ်ိဳးေတြနဲ႔ audience ကို surprise လုပ္ပါ။ ပံုေတြ၊ video ေတြ၊ poll ေတြ၊ event ေတြ Canvas, Slideshow သံုးလို႔ရသမွ် အကုန္သံုးပါ။
(၈) တိုတိုနဲ႔ လိုရင္းေရာက္ေအာင္ေရးပါ။ အရမ္းရွည္လြန္းရင္ လူေတြစိတ္မရွည္ၾကပါဘူး။
(၉) တစ္ေန႔တည္းမွာ ပို႔စ္ေတြ အမ်ားႀကီးမတင္ပါနဲ႔။ တစ္ေန႔ကို တစ္ပို႔စ္နဲ႔ (၇) ရက္ တင္တာနဲ႔ တစ္ေန႔တည္းမွာ (၇) ပို႔စ္တင္တာနဲ႔ဆို ပထမတစ္ခုက အမ်ားႀကီး ပို effective ျဖစ္ပါတယ္။
(၁၀) စိတ္ဝင္စားဖို႔ ေကာင္းတဲ့ Content မ်ိဳးေတြတင္ပါ။ ဖတ္လိုက္လို႔ တစ္ခုခုက်န္ခဲ့ရင္ လူေတြက ျပန္လည္မွ်ေဝ ၾကပါတယ္။
(၁၁) အတတ္ႏိုင္ဆံုး ရိုးသားပါ။ အခ်က္အလက္လဲ ျပည့္စံုမွန္ကန္ပါေစ။
(၁၂) ပံုမွန္ေလး တင္ပါ။ ဥပမာ တစ္ပတ္ကို တစ္ပို႔စ္ပဲ တင္ဖုိ႔ အခ်ိန္ရွိတယ္ဆိုရင္ ရက္တစ္ရက္ သတ္မွတ္ၿပီး အဲဒီေန႔ အဲဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ ပံုမွန္တင္ေပးပါ။ ကြ်န္ေတာ့္ blog မွာ အပတ္စဥ္ ၾကာသပေတး နဲ႔ တနဂၤေႏြတိုင္း ညေန (၆) နာရီမွာ ပံုမွန္တင္ေနသလိုေပါ့။
(၁၃) Comment ေတြ ဖ်က္ရာမွာလဲ ဂရုစိုက္ပါ။ ေပါက္ကရ လင့္ခ္ေတြ လာေပးထားတဲ့ Comment ေတြကို ဖ်က္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Negative Comment ေတြကိုေတာ့ မဖ်က္ပါနဲ႔၊ ေက်လည္ေအာင္ ျပန္လည္ေျဖရွင္းပါ။
(၁၄) Facebook ရဲ႕ အေျပာင္းအလဲေတြကို အခ်ိန္နဲ႔တေျပးညီ သိပါေစ။ ဘာ Feature အသစ္ေတြထည့္လဲ၊ Feature သစ္ေၾကာင့္ ဘာေတြေကာင္းသြားလဲ၊ ဘာေတြထပ္လုပ္လို႔ရလဲ အၿမဲေလ့လာေနပါ။
(၁၅) Automate မလုပ္ပါနဲ႔။ တစ္ခ်ိဳ႕ page ေတြက ဘယ္လိုလုပ္လဲဆိုရင္ blog မွာ post တင္လိုက္တာနဲ႔ page မွာ အလိုအေလ်ာက္လာတင္ေအာင္ လုပ္ထားတာမ်ိဳး လုပ္ထားတတ္ပါတယ္။ အဲဒါက အၿမဲတမ္း မေကာင္းပါဘူး။ အေကာင္းဆံုးက သင့္ေလ်ာ္တဲ့ personal touch ေလးတစ္ခုနဲ႔ ျပန္ရွယ္ေပးတာမ်ိဳးပါ။
(၁၆) စာလံုးေပါင္း သတ္ပံုမွန္ကန္ပါေစ။ စာလံုးေပါင္းသတ္ပံု မွန္ျခင္းျဖင့္ ကိုယ့္ကို သူမ်ားအျမင္မွာ reputation တက္ေစပါတယ္။
(၁၇) Facebook Insights ကို ေလ့လာပါ။ Insights ဟာ အရမ္းအသံုးဝင္တဲ့ tool တစ္ခုပါ။ Insights ကို မေလ့လာပဲ ပို႔စ္ဖန္တီးတာဟာ ဆင္ကန္းေတာတိုး သလိုျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။
(၁၈) Reaction တိုင္းကို တန္ဖိုးထားပါ။ Organic ရတဲ့ Reaction ေတြဟာ သင့္ page အတြက္ ေရႊပါပဲ။ သူတို႔ဟာ သင့္ page နဲ႔ organically engage လုပ္ေနသူေတြျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔အတြက္ ပို႔စ္ေတြ ဖန္တီးေပးပါ။
(၁၉) ေၾကာ္ျငာသံုးပါ။ အမ်ားႀကီးမဟုတ္ေတာင္ နည္းနည္းေတာ့ သံုးသင့္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ Facebook ဟာ user ေတြမ်ားလာတဲ့အတြက္ Organic reach ေတြကို ေလွ်ာ႔လာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပိုက္ဆံ နည္းနည္းသံုးဖို႔ လိုလာပါတယ္။
(၂၀) ပို႔စ္အေဟာင္းေတြကိုလဲ ျပန္တင္ႏိုင္ပါတယ္။ Page ဟာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် user အသစ္ေတြ ဝင္လာေနမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဟိုးအရင္တင္ခဲ့ဖူးတဲ့ ပို႔စ္ေတြကို မဖတ္ရေသးတဲ့ သူမ်ားအတြက္ ျပန္လည္မွ်ေဝေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုလုပ္ႏုိင္တာကေတာ့ repurpose လုပ္တာပါပဲ။ ဥပမာ အခု ဒီ post ကို video ေျပာင္းလိုက္တာမ်ိဳး၊ ပံုေလးေတြနဲ႔ ျပန္လုပ္တာမ်ိဳး၊ အသံသြင္းတာမ်ိိဳး စသျဖင့္ေပါ့။
Become friends or follow me at Aung Mon Chan
အပတ္စဥ္ ၾကာသပေတးနဲ႔ တနဂၤေႏြေန႔ေတြမွာ ညေန (၆) နာရီတိုင္း အသစ္တင္ေပးသြားပါမယ္။
No comments:
Post a Comment