Pages

Digital Marketing ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းမ်ား


ပထမေဆာင္းပါး မွာ ကြ်န္ေတာ္ေျပာျပခဲ့တဲ့ Digital Marketing ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြကို တစ္ခ်က္ခ်င္း ရွင္းျပပါမယ္။

Social Media Marketing

တစ္ကမာၻလံုးမွာ အက်ယ္ျပန္႔ဆံုး အသံုးျပဳေနၾကတဲ့ Social Network ေတြကို အသံုးျပဳၿပီး Marketing လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေန႔စဥ္အသံုးျပဳေနၾကတဲ့ User သန္းေပါင္းမ်ားစြာ ရရွိေနတဲ့အတြက္ Social Network ေတြဟာ Marketer ေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုး Lead ရွာေဖြေရး အင္ဂ်င္ေတြ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ အစပထမတုန္းက Mobile phone ေတြမေပါမ်ားေသးတဲ့ ေခတ္တုန္းက Social Network ေတြဟာ Website မ်ားအျဖစ္ စတင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ Mobile ဖုန္းတစ္ေခတ္ ဆန္းသစ္လာျခင္းနဲ႔အတူ Mobile Only Social Network မ်ားလဲ စတင္တည္ေထာင္လာခဲ့ၾကပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ သိခဲ့ဖူးတဲ့ Social Network ေတြကို လက္လွမ္းမွီသေလာက္ တင္ျပရရင္

Facebook မေပၚခင္ေခတ္တုန္းက ေခတ္စားခဲ့တဲ့ Social Network မ်ား
Myspace, Friendster, Tagged, Hi5, Ning

Facebook ေခတ္မွာ ေခတ္စားတဲ့ Social Network မ်ား
Facebook, Twitter, Google plus, Linkedin, Pinterest, Tumblr

Mobile နဲ႔ စတင္ခဲ့တဲ့ Social Network မ်ား
Instagram, Vine, Periscope, Snapchat

ေမ့က်န္ခဲ့တာေတြလဲ ရွိဦးမွာပါ။ မွတ္မိသေလာက္ေရးျပတာျဖစ္ပါတယ္။ Social Network သီးသန္႔မဟုတ္ေပမယ့္ Social Network ေတြထဲ ထည့္ုႏိုင္တဲ့ အျခား site ေတြကေတာ့ Foursquare, Yelp, Goodreads, Stumbleupon, Delicious, Flickr စသည္တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ Facebook, Twitter, Google Plus, Linkedin, Pinterest နဲ႔ Tumblr တို႔ဟာလဲ Mobile ဆီကို ေရႊ႕လာခဲ့ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အသံုးအမ်ားဆံုး Social Network ေတြကေတာ့ Facebook, Instagram, Linkedin တို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

Search Engine Optimization (SEO)

အရင္ေခတ္တုန္းက အခုလို Specific Mobile App ေတြမေပၚေသးတဲ့အတြက္ Search Engine ေတြဟာ အင္တာနက္ရဲ႕ ဝင္ေပါက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အခုအခါမွာလဲ လူေတြဟာ Search Engine ကိုသံုးၿပီး သိလိုသမွ် ရွာေဖြေနရတုန္းပါပဲ။ ဒီအတြက္ တစ္ခုခုကို ရွာေဖြလိုက္တဲ့အခါ ကိုယ့္ရဲ႕ website ဟာ Search Result Page မွာ ထိပ္ဆံုးကို ေရာက္ဖို႔က အေရးႀကီးလာပါတယ္။ ဆိုရိုးစကားတစ္ခုရွိတယ္ “လူသတ္ၿပီး အေလာင္းေဖ်ာက္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ Google ရဲ႕ ဒုတိယစာမ်က္ႏွာက အေကာင္းဆံုးပဲ” တဲ့။ သေဘာကေတာ့ လူေတြက Google ရဲ႕ ပထမစာမ်က္ႏွာကိုပဲ ၾကည့္ၾကတယ္ ဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္ပါ။ Search Engine Optimization (SEO) ဆိုတာကေတာ့ အဲဒီ ပထမစာမ်က္ႏွာကို (သဘာဝအတိုင္း) ေရာက္ဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့ နည္းလမ္းကို ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။

Search Engine Marketing (SEM)

SEM ကေတာ့ SEO နဲ႔ ဆင္တူပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူကေတာ့ Google နဲ႔ အျခား Search Engine ေတြကို အခေၾကးေငြေပးၿပီး ပထမဆံုးေနရာကို ေရာက္ေအာင္ လုပ္တာျဖစ္ပါတယ္။

Display Marketing

Website ေတြကို အလည္သြားတဲ့အခါ website ရဲ႕ ထိပ္နားမွာျဖစ္ျဖစ္၊ ေဘးနားမွာျဖစ္ျဖစ္ ေပၚေနတတ္တဲ့ ေၾကာ္ျငာပံုေလးေတြကို ေတြ႕ဖူးၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ကမာၻေက်ာ္ ဆိုက္ေတြျဖစ္တဲ့ Forbes တို႔ Fox News တို႔မွာေတာင္ ျမန္မာႏိုင္ငံက Brand ေတြရဲ႕ ျမန္မာလို ေၾကာ္ျငာေတြ ေတြ႕ဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါက တကယ္ေတာ့ သူတို႔ကို ျမန္မာႏုိင္ငံက ကုမၸဏီေတြက တိုက္ရိုက္ ပိုက္ဆံေပး ေၾကာ္ျငာထားတာမဟုတ္ပါဘူး။ ေၾကာ္ျငာ Network ေတြျဖစ္တဲ့ Google Adsense လိုမ်ိဳး Service ေတြကို သံုးထားလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ သေဘာက ရိုးရွင္းပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာရွင္က Network ကုိ ပိုက္ဆံေပးၿပီး ေၾကာ္ျငာထည့္တယ္၊ Network က သူနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ထားတဲ့ website ေတြမွာ ေၾကာ္ျငာလိုက္ျပေပးတယ္၊ အဲဒီအတြက္ သက္ဆိုင္ရာ ျပေပးတဲ့ Website က ေၾကာ္ျငာခရဲ႕ ရာခိုင္ႏႈန္းတစ္ခုကို ျပန္ရတယ္။ အဲဒီလို ခ်ိတ္ဆက္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ Forbes မွာ ျမန္မာကုမၸဏီေၾကာ္ျငာေတြ႕တာ တကယ္ေတာ့ သင္က ျမန္မာႏိုင္ငံက သံုးေနတဲ့အတြက္ ေၾကာ္ျငာရွင္က ျမန္မာႏိုင္ငံကလူေတြကို Target ထားဖို႔ ေရြးထားတဲ့အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။

Email Marketing

ဒါကေတာ့ ရိုးပါတယ္။ Email ကေန တဆင့္ Marketing ဆင္းတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီမွာလဲ နည္းနည္းေလးေတာ့ ပညာသားပါတဲ့ေနရာေလးေတြ ရွိပါတယ္။ ဥပမာ Email Subject ေပးတာမ်ိဳးေပါ့။ ကိုယ္ပို႔လိုက္တဲ့ Email ကို စိတ္ဝင္စားၿပီး ဖြင့္ၾကည့္ျဖစ္ေအာင္ ေရးတတ္ဖို႔လိုသလို၊ ကိုယ့္ Email က ထိေရာက္ေအာင္ ေရးႏိုင္ဖို႔လဲ လိုပါေသးတယ္။

Video Marketing

ဒါကေတာ့ Video ကို အသံုးျပဳၿပီး Marketing လုပ္ျခင္း၊ Video ရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းကို ဝယ္ယူၿပီး Marketing လုပ္ျခင္း၊ Youtube Video ေတြမွာ ေၾကာ္ျငာထည့္သြင္းျခင္း စတာေတြကို ေပါင္းစုၿပီး ေခၚတာျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ Facebook ေပၚမွာ ဟာသ video အခ်ိဳ႕ေတြ ရိုက္တင္ေနၾကတဲ့ Comedy Star ေတြရဲ႕ Video ေရွ႕မွာ Brand ေတြ ေၾကာ္ျငာထားတာ ေတြ႕ဖူးမွာပါ။ အဲဒါဟာလဲ Video Marketing ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုပါပဲ။ ဒီထဲမွာ ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းထဲမွာ Brand အမွတ္တံဆိပ္ေတြ၊ နာမည္ေတြ ထည့္သြင္းထားတာ၊ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္တဲ့ Feature ေတြ ထည့္သြင္းလုပ္ေဆာင္ျပတာ အစရွိတဲ့ ပံုစံေတြလဲ ပါဝင္ပါတယ္။

SMS Marketing

ဒါကေတာ့ သိၾကမွာပါ။ ကိုယ့္ဖုန္းကို Operator က SMS ေပးပို႔ၿပီး အျခား Brand တစ္ခုခုကို ေၾကာ္ျငာတာမ်ိဳးပါ။ အထူးသျဖင့္ promotion ခ်တာမ်ိဳးေတြ၊ event လုပ္တာမ်ိဳးေတြမွာ ပိုသံုးတတ္ၾကပါတယ္။

Influencer Marketing

ဒါကေတာ့ ဒီဘက္ေခတ္မွာ အသံုးမ်ားလာတဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြမွာ ေၾကာ္ျငာေတြကို ျမင္ရတာ မ်ားလာေတာ့ သိပ္ၿပီး အာရံုမစိုက္မိၾကေတာ့တဲ့အတြက္ ေၾကာ္ျငာနည္းကို ေျပာင္းရပါတယ္။ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ထဲက တစ္နည္းကေတာ့ Influencer Marketing ပါ။ Celebrity ဒါမွမဟုတ္ နယ္ပယ္တစ္ခုခုမွာ ကြ်မ္းက်င္တဲ့ သူတစ္ဦးဦးကို ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး Brand အေၾကာင္း Product အေၾကာင္း ေျပာဖို႔ ငွားရမး္တဲ့နည္းပါ။ “ဒီပစၥည္းကိုသံုးပါ အရမ္းေကာင္းတယ္” လို႔ေတာ့ ဒဲ့မေျပာၾကပါဘူး။ ဥပမာ Social Media မွာ သံုးျပတာမ်ိဳး၊ ဒီပစၥည္းသံုးရလို႔ စိတ္ေက်နပ္ေၾကာင္း ေျပာေပးတာမ်ိဳး၊ ဒီ service ကို ႀကိဳက္ေၾကာင္း ေျပာေပးတာမ်ိဳးပါ။ Brand Ambassador ငွားတာမ်ိဳးလဲ ဒီထဲမွာ ပါပါတယ္။

Content Marketing

ဒါကေတာ့ အားလံုးရဲ႕ အခ်ဳပ္လို႔ ေျပာရမွာပါ။ Social Network, Website, Blog, TVC အစရွိတဲ့ ဘယ္လိုေနရာမ်ိဳးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ Video, ေဆာင္းပါး, သီခ်င္း, Animation, ဘယ္လိုနည္းလမ္းမ်ိဳးကို သံုးသည္ျဖစ္ေစ အဓိကပါဝင္ေနတာကေတာ့ Content Marketing ပါပဲ။ Content Marketing ဟာ အရမ္းက်ယ္ျပန္႔သလို အရမ္းလဲထိေရာက္ပါတယ္။ အေကာင္းဆံုး ဥပမာကို ျပရရင္ေတာ့ Digital Marketing ကို စိတ္ဝင္စားတဲ့ မိတ္ေဆြကိုယ္တိုင္ Digital Marketing အေၾကာင္း ေရးထားတဲ့ Content ျဖစ္တဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ ေဆာင္းပါးကို ဖတ္မိေနၿပီ မဟုတ္ပါလား…

(ေနာက္ေဆာင္းပါးမွာေတာ့ Social Media Marketing အေၾကာင္း ရွင္းျပပါမယ္။ တစ္ခုတစ္ခုခ်င္းစီဟာ က်ယ္ျပန္႔ၿပီး ေျပာစရာမ်ားတဲ့အတြက္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ထက္ေတာ့ ပိုခ်င္ ပိုပါလိမ့္မယ္။ ေဆာင္းပါးအားလံုးကိုေတာ့ ဒီ Page နဲ႔ www.aungmonchan.com မွာ ေစာင့္ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္)





Unknown

YOU MIGHT ALSO LIKE

No comments:

Post a Comment

Instagram