Pages

Digital Marketer မ်ားအတြက္ 2017 ခုႏွစ္မွာ ေမွ်ာ္လင့္ထားရမယ့္ Trend (၁၁) ခု


2016 ကုန္ခါနီးပါၿပီ။ မၾကာခင္အခ်ိန္အတြင္း 2017 ကို စတင္ေရာက္ရွိပါေတာ့မယ္။ 2017 ခုႏွစ္ဟာ စိတ္လႈပ္ရွားစရာေတြအျပည့္နဲ႔ စတင္ရမွာပါ။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ပိတ္ပင္ထားတဲ့ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈေတြကို ဖယ္ရွားသြားေတာ့မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈေတြ ဒီထက္ပိုၿပီး ဝင္လာဖို႔ ရွိေနသလို ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံအတြက္ အက်ိဳးရွိေစမယ့္ အျခားနည္းပညာအသစ္ေတြလဲ ပြင့္လင္းလာဖို႔ရွိပါတယ္။ 2017 ကို ႀကိဳတင္ေမွ်ာ္လင့္ၾကည့္ရရင္

(၁) Facebook ဟာ ျမန္မာ့အသံုးအမ်ားဆံုး Social Media ျဖစ္ေနဦးမွာပါပဲ။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လက္ရွိအသံုးျပဳသူ ၁၂ သန္းရွိေနၿပီျဖစ္တဲ့ Facebook ဟာ 2017 မွာလဲ ဒီထက္ပိုၿပီး  တိုးတက္လာဖို႔ပဲ ရွိေနပါတယ္။ ဒီမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ မ်က္ေျခမပ်က္သင့္တဲ့အခ်က္ေတြကေတာ့

  • 2017 မွာ Facebook page ေတြ ဒီထက္ပိုၿပီး တိုးမ်ားလာမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ Organic Reach ပိုၿပီး နည္းလာပါလိမ့္မယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ Facebook ေၾကာ္ျငာခအတြက္ ဒီႏွစ္သံုးတဲ့ ပိုက္ဆံထက္ ေနာက္ႏွစ္မွာ ပိုသံုးဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။
  • Facebook ရဲ႕ ေနာက္တိုး Feature မ်ားျဖစ္တဲ့ Canvas, Live Video, Live Audio, 360 video, 360 photo, Live photo, Shop, Marketplace, Messenger Platform ေတြကို ဂရုစိုက္ၿပီး မ်က္ေျခမျပတ္ၾကည့္ပါ။ 2017 Content Marketing ဟာ ဒါေတြအေပၚမွာ ပိုၿပီး မွီခိုလာရႏိုင္ပါတယ္။
  • 2017 မွာ  SME ေတြနဲ႕ Multinational Brand ေတြရဲ႕ Marketing Budget ဟာ Digital ဘက္ကို ပိုေရြ႕လာဖို႔ ရွိတဲ့အတြက္ Digital Marketing နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အမ်ားႀကီး ျပင္ဆင္ထားၾကဖို႔ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။


(၂) Digital Marketing ဟာ Facebook Marketing ကို ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ မွားတတ္ၾကလို႔။ Facebook Marketing ဆိုတာ Digital Marketing ရဲ႕ ေသးငယ္တဲ့ အစိတ္အပိုင္းေလးတစ္ခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။

အကယ္၍ Digital Marketing တစ္ခုလံုးကို မေလ့လာႏိုင္ရင္ေတာင္ Facebook Marketing ကေနတဆင့္တက္ၿပီး Social Media Marketing ေလာက္ကိုေတာ့ ေလ့လာၾကဖို႔ တိုက္တြန္းခ်င္တယ္။ Facebook မွာတင္ လမ္းမဆံုးၾကပါေစနဲ႔။

(၃) ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ အျခား Social Media ေတြထဲမွာ ပထမဆံုး ေျပးျမင္တာ Instagram ပါ။ လတ္တေလာ ျမန္မာနုိ္င္ငံမွာ Instagram သံုးသူ (၃) သိန္းမွ (၄) သိန္းၾကားရွိမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားပါတယ္။ ဘယ္လိုလုပ္ငန္းမ်ိဳးေတြက Instagram အတြက္ သင့္ေတာ္လဲဆိုေတာ့

  • အစားအေသာက္၊ စားေသာက္ဆိုင္
  • လက္ေဆာင္ပစၥည္း၊ Gift & Floral
  • အလွအပ၊ ဖက္ရွင္၊ မိတ္ကပ္၊ Cosmetic
  • Travel & Tours
  • Fitness and Gyms
  • Photography ၊ ဓာတ္ပံုႏွင့္ပတ္သက္ေသာ လုပ္ငန္း
  • လူငယ္မ်ား၊ အထူးသျဖင့္ မိန္းကေလးမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ လုပ္ငန္း
  • Mid-High to High End ကို ရည္ရြယ္ေသာ လုပ္ငန္း


အစရွိတဲ့လုပ္ငန္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

Instagram Business Account ေတြဖြင့္ၿပီး Promote လုပ္လို႔ရၿပီျဖစ္သလို Insights ေတြလဲၾကည့္လို႔ရေနပါၿပီ။ သံုးၾကည့္ပါ၊ စမ္းၾကည့္ပါ၊ ေလ့လာၾကည့္ပါ။

(၄) ေနာက္တစ္ခုက LinkedIn ပါ။

ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း LinkedIn သံုးသူ (၃) သိန္း ပတ္ဝန္းက်င္ရွိပါတယ္။ Professional Network ျဖစ္တဲ့အတြက္ လူသန္႔တယ္၊ ဓာတ္ပံုအမွန္ေတြ တင္ထားၾကတယ္၊ “ဦးဘဂ်မ္းသမီး အႀကီးမ” ေတြဘာေတြ မရွိဘူး။ B2B ေရာင္းလို႔ရတယ္၊ Recruitment လုပ္လို႔ရတယ္၊ Professional သင္တန္းေတြဘာေတြ ေကာင္းတယ္။
သူ႔မွာလဲ Promote လုပ္လို႔ရပါတယ္။ ေစ်းေတာ့ႀကီးတယ္၊ ထိေရာက္မႈေတာ့ နည္းနည္းရွိပါတယ္။

(၅) Content, Content, Content, Content, Content (Sigh)

ဟုတ္ပါတယ္။ Content ကို အာရံုစိုက္ပါ။ 2017 မွာ လူေတြဟာ ဒီထက္ပိုၿပီး Content ကို ပိုေတာင့္တၾကပါလိမ့္မယ္။ လူေတြ စိတ္ဝင္စားမႈ အရွိဆံုးျဖစ္ေစမယ့္ Content ေတြကို ဖန္တီးပါ။ စာေရးသားမႈထက္ အလႈပ္ပိုမ်ားတဲ့ Content ကို ပိုဖန္တီးေစခ်င္ပါတယ္။ ဥပမာ Video ေပါ့။

GIF နဲ႔ Animation ေတြကိုလဲ ပိုၿပီး အာရံုစိုက္ေစခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ Interactive Content လိုမ်ိဳးေတြကို ပိုသံုးၾကဖို႔ ရွိပါတယ္။

(၆) ႏိုင္ငံတကာသံုး Payment Method  (ဥပမာ PayPal) လိုမ်ိဳးေတြ ဝင္လာဖို႔ရွိေနပါတယ္။ ဒါဟာ ဘာကိုျပသလဲဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ Ecommerce တစ္ေခတ္ဆန္းေတာ့မယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါပဲ။ အိမ္မွတဆင့္ ထိုင္ရာမထ ေစ်းဝယ္ႏိုင္ရံုတင္မက ေငြေပးေငြေခ်မႈပါ လုပ္လာႏိုင္ဖို႔ ရွိပါတယ္။ 2017 မွာ အျပည့္အဝ မဟုတ္ရင္ေတာင္ အစပ်ိဳးဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္။

Online Shopping ေတြအေနနဲ႔ Payment Method ေတြအေၾကာင္း ေလ့လာထားပါ။ ကိုယ့္ရဲ႕ Shop မွာ Integrate လုပ္ဖုိ႔ ျပင္ဆင္ထားၾကပါ။ Facebook မွာတင္မဟုတ္ဘဲ Website နဲ႔ App ေတြရွိရင္ ပိုေကာင္းမွာပါ။

(၇) Messaging App ေတြ က်ဆင္းဖို႔ ရွိေနပါတယ္။ သိတဲ့အတိုင္း လူေတြက Facebook နဲ႔ Messenger ေပၚမွာပဲ အေနမ်ားလာေတာ့ App ေတြ နည္းနည္း အသံုးနည္းလာၾကတယ္။ Viber, We Chat, LINE, Beetalk, Whatsapp နဲ႔ Zalo တို႔ဆိုၿပီး အမ်ားႀကီးရွိေနတဲ့ၾကားမွာ ေရြးရခက္လာၾကတယ္ထင္တာပဲ။ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ဘူမိနက္သန္ Facebook ကိုပဲ ျပန္ေရာက္လာၾကတယ္။ (ဒီတစ္ခ်က္ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္အျမင္ပါ၊ မွန္ခ်င္မွလဲ မွန္မွာေပါ့)

(၈) Content Platform ေတြကေတာ့ ရွိေနဦးမွာပါပဲ။ News portal ေတြနဲ႔ Content Website ေတြကေတာ့ အရင္ကထက္ ပိုၿပီး ၿပိဳင္ဆိုင္မႈ ျပင္းထန္လာဖို႔ရွိတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ User ေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုး၊ အမွန္ကန္ဆံုး နဲ႔ တန္ဖိုးအရွိဆံုး Content ေတြ တင္ဆက္ႏိုင္တဲ့ သူေတြက အႏိုင္ရမွာပါ။

(၉) လူေတြက ေၾကာ္ျငာကို ေၾကာ္ျငာမွန္း သိလာၾကတဲ့အခါ ေၾကာ္ျငာနည္းေတြ ေျပာင္းၾကရလိမ့္မယ္။

2017 မွာ Digital Media Buying ေခါင္းစဥ္ေအာက္က Sponsored Content တို႔ Review Content တို႔ Social Influencer, KOL Campaign ေတြ ပိုေခတ္စားဖို႔ ရွိပါတယ္။ Digital Marketing သမားေတြအေနနဲ႔ ဒါေလးေတြကို ပိုၿပီး ေလ့လာထားသင့္ပါတယ္။

(၁၀) ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ B2B ေတြကလြဲရင္ Email Marketing ပိုအသံုးနည္းလာလိမ့္မယ္။အဲဒီအစား SMS ကေန Message ပို႔တဲ့ SMS Marketing လိုမ်ိဳးေတြ ပိုသံုးျဖစ္လာၾကလိမ့္မယ္။ Mobile အသံုးျပဳႏႈန္း ပိုမ်ားလာမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ SMS Marketing က ပိုေကာင္းလာဖို႔ ရွိပါတယ္။

(၁၁) SEO, SEM, Display Network နဲ႔ Youtube Ads ေတြကိုလဲ ေမ့မေနၾကပါနဲ႔ဦး။ 2017 မွာ အဓိက အာရံုစိုက္သင့္တဲ့အထဲမွာ ဒါေတြကလဲ အဓိကအခန္းက႑က ပါေနဆဲပါ။

SEO – Mobile ကေနတဆင့္ Google မွာ ရွာေနၾကတုန္းပါပဲ။ Website ေတြရဲ႕ Rank ေတြတက္လာဖို႔ လိုအပ္ေနဆဲပါ။

SEM - အလြယ္တကူ မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ရင္ Google ရဲ႕ AdWords ကေနတဆင့္ ေၾကာ္ျငာထည့္သြင္းႏိုင္ပါတယ္။

Display Networks – Ad Blocker ေတြရွိေနေပမယ့္ အမ်ားစုဟာ Mobile က လာေနတာျဖစ္တဲ့အတြက္ရယ္၊ Ad Blocker ထည့္ရေကာင္းမွန္း မသိတဲ့အတြက္ရယ္ အသံုးေတာ့ ဝင္ေနဦးမွာပါ။

YouTube Ads - ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ YouTube ၾကည့္ရႈသူ လစဥ္ (၁) သန္းေက်ာ္ရွိပါတယ္။ YouTube Ads ေတြဟာ အသံုးဝင္ေနဆဲပါ။


2017 ဟာ Digital ပိုင္းကို ပိုအာရံုစိုက္ရမယ့္ ႏွစ္ ျဖစ္တာနဲ႔အညီ ကြ်န္ေတာ့အေနနဲ႔လဲ Blog ေတြ ပိုေရးဖို႔  ရွိသလို အျခား Content Type ေတြျဖစ္တဲ့ Video, Podcast နဲ႔ Live ေတြလဲ လုပ္သြားဖို႔ရွိပါတယ္။ အပန္းမႀကီးရင္ ကြ်န္ေတာ့္ Page ကို Like လုပ္ထားေပးဖုိ႔ ေတာင္းဆိုပါရေစ။ 2017 မွာ အတူတူေအာင္ျမင္ၾကဖို႔ ဆႏၵရွိပါတယ္။ အားလံုးပဲ Happy New Year ပါ။

Unknown

YOU MIGHT ALSO LIKE

No comments:

Post a Comment

Instagram