Pages

Digital Marketing သမားတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္တဲ့ အရည္အခ်င္း (၇) ခု


Digital Marketing ဟာ ယေန႔ေခတ္မွာေတာ့ မရွိမျဖစ္လိုအပ္လာတဲ့ Marketing နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို မရွိမျဖစ္လိုအပ္လာတဲ့အျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သင္တန္းေတြဘာေတြလဲ ေရေရရာရာမရွိေသးတဲ့အခါ ဒီေနရာဟာ တကယ္ကြ်မ္းက်င္ခဲ့ရင္ တကယ္ကိုလစာေကာင္းေကာင္းနဲ႔ အဆင္ေျပေစႏိုင္တဲ့ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္လာၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Digital Marketing သမားအျဖစ္နဲ႔ အသက္ေမြးခ်င္တဲ့ လူငယ္မ်ားအတြက္ Digital Marketer တစ္ေယာက္မွာ လိုအပ္တဲ့အရည္အခ်င္း (၇) ခုကို ေရးသားေပးလိုက္ပါတယ္။


(၁) သိခ်င္မႈ

ဟုတ္ပါတယ္။ ပထမဆံုး လိုအပ္တဲ့ အရည္အခ်င္းကေတာ့ သိခ်င္မႈပါ။ အရာရာကို သိလိုစိတ္ရွိရပါမယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းကလိုေပါ့။ ေကာင္းကင္ႀကီးက ဘာလို႔ ျပာတာလဲ၊ မိုးက ဘာလို႔ရြာတာလဲ စသျဖင့္ ကေလးသဘာဝ ေမးမိတတ္တယ္မဟုတ္လား။ Digital Marketer တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဒီလိုေမးခြန္းမ်ိဳးေတြ ျပန္ေမးတတ္ရပါတယ္။ ဒီ Brand က ဘာေၾကာင့္ ဒီ Campaign ကို လုပ္တာလဲ၊ ဒီေမးခြန္းကို ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုျပန္ေျဖတာလဲ၊ ဒီ Post ကို ဘာေၾကာင့္တင္တာလဲ.. ေမးပါ။ ၾကည့္ပါ။ ေလ့လာပါ။

(၂) တီထြင္ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း (Creativity)

ေသခ်ာပါတယ္။ Digital Marketer တစ္ေယာက္ဟာ တီထြင္ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း ရွိကိုရွိရပါမယ္။ ခုေခတ္လို Brand ေတြအမ်ားအျပားက အၿပိဳင္အဆိုင္ေၾကာ္ျငာေနၾကတဲ့ေခတ္မွာ Creative မျဖစ္ရင္ေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ Content ကို User ေတြက ေက်ာ္သြားမွာပါပဲ။ စိတ္ေတာ့မပူပါနဲ႔ .. Creative ျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ ေလ့လာယူလို႔ ရတဲ့ အရာပါ။

(၃) အခ်က္အလက္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာႏိုင္စြမ္း (Analytic & Data Driven Metrics)

ယေန႔ေခတ္ဟာ Data ေခတ္ပါ။ အရင္ကလို သတင္းစာအေစာင္ေရ (၁၀၀၀) မွာ ေၾကာ္ျငာရမ္းထည့္လိုက္ကြာ၊ ဘယ္ေလာက္ေလာက္ ျမင္မလဲေတာ့ မသိဘူးေပါ့.. အဲလို လုပ္လို႔မရေတာ့ပါဘူး။ ဒီသတင္းကို ဖတ္တဲ့သူက ဘယ္ႏွေယာက္၊ အဲဒီထဲမွာ ေယာက္်ားေလးက ဘယ္ႏွေယာက္၊ မိန္းကေလးက ဘယ္ႏွေယာက္၊ အေျခာက္က ဘယ္ႏွေယာက္၊ အသက္အရြယ္ေတြက ဘယ္ေလာက္နဲ႔ ဘယ္ေလာက္ၾကားေတြ၊ ရန္ကုန္မွာေနတာက ဒီေလာက္၊ အဲဒီထဲမွာမွ ေဘာလံုးအားကစားကို ဝါသနာပါတာက ဒီေလာက္… Ok ဒါဆို သိၿပီမလား၊ အခ်က္အလက္ကို မူတည္ၿပီး လိုအပ္တဲ့ Target ကို မွန္ေအာင္ပစ္ႏိုင္စြမ္းလဲ Digital Marketer ေတြမွာ လိုပါတယ္။

(၄) ျပင္းျပတဲ့ စိတ္ဆႏၵ (Passion)

တကယ္ Digital Marketer ျဖစ္ခ်င္ရဲ႕လား? ညနက္သန္းေခါင္ Client က လိုအပ္ရင္ မအိပ္ဘဲ အလုပ္လုပ္ႏိုင္လား? Data ေတြ ထိုင္ၾကည့္ၿပီး မ်က္လံုးကိုက္တဲ့ဒဏ္ကို ခံႏိုင္လား? ဒီေန႔ ဘယ္လို Content မ်ိဳး Create လုပ္ရမလဲ စဥ္းစားရလြန္းလို႔ ေခါင္းပူတဲ့ဒဏ္ခံႏိုင္လား? Proposal ေတြ တင္ႏိုင္လား? Pitch ေတြ ေျပာႏိုင္လား? အိပ္မက္ထဲမွာေတာင္ Content ေတြ ထည့္မက္ေနမိလား?
အေပၚကအခ်က္ေတြကို ခံႏိုင္တယ္ဆိုရင္ သင့္မွာ Passion ရွိတာေသခ်ာပါၿပီ။ Digital Marketing ေလာကမွ ႀကိဳဆိုပါတယ္။

(၅) ၿပီးေျမာက္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္စြမ္း

Digital Marketing အလုပ္ဟာ ရွည္ၾကာပါတယ္။ တစ္ထိုင္တည္းလုပ္လို႔ မၿပီးပါဘူး၊ တစ္လလဲ မၿပီးပါဘူး။ Contract ရွိရင္ ရွိသေလာက္လုပ္ရမွာပါ။ ၾကာလာတဲ့အခါ စိတ္ညစ္လာတာေတြ၊ အေပၚကအခ်က္ေတြေၾကာင့္ ဆက္မလုပ္ခ်င္ေတာ့တာေတြ ရွိလာမွာပါ။ အဲဒီလိုရွိလာတဲ့အခါ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အားတင္းၿပီး အလုပ္ၿပီးေျမာက္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္စြမ္း ရွိဖို႔ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားသင့္ပါတယ္။

(၆) Digital Marketing နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကြ်မ္းက်င္မႈ

ေသခ်ာတာေပါ့။ Digital Marketing လုပ္မယ္ဆိုရင္ Digital Marketing နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကြ်မ္းက်င္မႈ ရွိရမွာပါ။ ျမန္မာလိုေရးသားတဲ့ Digital Marketing ေဆာင္းပါးေတြ ဖတ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ www.myanmarleaders.com မွာ ဝင္ဖတ္ႏိုင္သလို ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ Website ျဖစ္တဲ့ www.aungmonchan.com မွာလဲ ရွာၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားက Website ေတြဆိုရင္ေတာ့
www.hubspot.comwww.contentmarketinginstitute.comwww.searchengineland.comwww.hootsuite.comwww.buffer.com/blog စသည္တို႔မွာ ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။

(၇) အလုပ္လုပ္ရင္း အေတြ႕အႀကံဳမွ သင္ယူပါ

Digital Marketing ဟာ သင္တန္းတက္ရံုနဲ႔ မၿပီးပါဘူး။ အေျခခံသေဘာတရားေလာက္ပဲ သင္တန္းေတြက သင္ေပးႏိုင္မွာပါ။ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းကေတာ့ အလုပ္လုပ္ရင္း သင္ယူတာပါပဲ။ အလုပ္လုပ္ပါ၊ ေန႔စဥ္ ေလ့လာပါ၊ စာဖတ္ပါ၊ အေတြ႕အႀကံဳရွာပါ။ ဒီနည္းလမ္းနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္း ကြ်မ္းက်င္တဲ့ Digital Marketing သမားတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ္ၿပီး ေအာင္ျမင္တဲ့ Marketer ေတြဟာ Industry ရဲ႕ ေနာက္ကလိုက္ေနတဲ့သူေတြမဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ဟာ အေရွ႕ကေနေျပးၿပီး Industry ကို ဖန္တီးေနတဲ့သူေတြျဖစ္ပါတယ္။ Digital ေလာကဟာ ေျပာင္းလဲမႈ အရမ္းျမန္တဲ့ေလာကျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအျမန္ႏႈန္းကို အမွီလိုက္ဖို႔ အၿမဲတမ္းေလ့လာေနရပါမယ္။ ေနာက္က က်ားလိုက္သလို ေလ့လာပါမွ မွီရံုေလးပဲ ရွိတာကို သတိရၿပီး အၿမဲႀကိဳးစားေလ့လာေနႏိုင္ၾကပါေစ။

Unknown

No comments:

Post a Comment

Instagram